Comunicació prèvia d'obres i instal·lacions

Descripció

Comunicació que es fa a l'Ajuntament amb anterioritat a l'execució de les actuacions, obres i instal·lacions següents (llevat que es duguin a terme en sòl no urbanitzable):

  • La construcció o enderroc d'edificacions i instal·lacions d'escassa entitat constructiva i senzillesa tècnica que no tinguin caràcter residencial ni públic i es desenvolupin en una sola planta.
  • La construcció o enderroc de murs, tanques i similars
  • La construcció de piscines privades i similars
  • Les intervencions en edificacions i instal·lacions existents (reformes o rehabilitacions) que d'acord amb la legislació sobre ordenació de l'edificació (LOE) no requereixin de projecte tècnic, i afectin:
    • els fonaments o elements estructurals
    • el volum o les superfícies construïdes
    • el nombre d'habitatges o elements susceptibles d'ús independent
    • la distribució interior
  • El canvi d'ús parcial dels edificis i les instal·lacions, excepte a ús residencial
  • La instal·lació d'hivernacles o instal·lacions similars amb murs perimetrals de menys d'un metre d'alçària.
  • La instal·lació de reclams i/o tanques publicitàries amb suports estructurals

En cas de dubte sobre el tràmit corresponent a les obres, podeu consultar la taula resum.

 
Qui ho pot demanar?
 
Qualsevol persona física o jurídica, o el seu representant legal. La representació es pot acreditar mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna de la seva existència.
 
 

On es demana?   

  1. Presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

        Ajuntament de Mollet del Vallès
        Pl. Major, 1
        08100 Mollet del Vallès
       Tel.93 571 95 05

     
  2. A través d'Internet, al portal de tràmits de la seu electrònica de l'Ajuntament de Mollet del Vallès, mitjançant el tràmit de sol·licitud general, amb certificat digitalTramitar amb certificat. Cal adjuntar el model normalitzat COP degudament emplenat.

D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones jurídiques resten obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament i, per tant, cal que presentin la seva comunicació a través del portal de tràmits de la seu electrònica de l'Ajuntament adjuntant el model específic d'instància que correspongui.

 

Documentació que cal aportar

Tota la documentació es presentarà preferentment de forma telemàtica (en format pdf) a través de la Sol·licitud general - Instància genèrica.

Si la documentació es presenta en format paper (1 exemplar) caldrà aportar-la també en suport digital (1 exemplar, en format pdf).

En tot cas caldrà aportar:

Documentació administrativa:

  • Model de comunicació normalitzat COP 
  • Declaració responsable del tècnic/a
  • Nomenament de l'empresa constructora (si no s'inclou a la instància normalitzada, es queda obligat a fer-ho abans de l'inici de les obres i instal·lacions).
  • Certificat de recepció de residus. A partir del 5 de maig de 2018 caldrà aportar un document d'acceptació signat pel gestor de residus, on consti la correcta separació per tipus de residu, el codi de gestor, el domicili de l'obra i l'import rebut en concepte de gestió; en base al Decret 89/2010, de 29 de juny (PROGROC), modificat pel Reial Decret 210/2018, de 6 d'abril (PRECAT20).

Enllaç al Model de document d'acceptació de residus de la construcció i/o demolició: http://residus.gencat.cat/ca/ambits_dactuacio/tipus_de_residu/runes_i_altres_residus_de_la_construccio/

 

Documentació tècnica (Contingut d'acord amb l'article 34 del Decret 64/2014):

  • Memòria: amb identificació de la finca afectada (adreça i referència cadastral) i que ha de contenir, com a mínim, la documentació escrita necessària per definir i establir les característiques tècniques de les obres i instal·lacions, amb el grau de detall suficient per permetre comprovar la seva adequació a les determinacions del planejament urbanístic i les ordenances municipals i, quan la legislació sectorial ho prevegi expressament, als requisits que aquesta legislació estableixi.   El projecte ha de fer constar el nombre d'habitatges, establiments o altres elements susceptibles d'aprofitament privatiu independent de l'edifici, cas d'afectar-los. Si no ho fa, s'entén que tot l'edifici constitueix un únic element susceptible d'aprofitament privatiu independent.
  • Plànols:La documentació gràfica necessària per descriure i justificar les obres i instal·lacions que es pretén executar, amb el grau de detall suficient per apreciar les característiques, la situació i la destinació de les obres i instal·lacions, amb la finalitat de comprovar la seva adequació a les determinacions del planejament urbanístic i les ordenances municipals i, quan la legislació sectorial ho prevegi expressament, als requisits que s'hi estableixen.
  • Pressupost de les actuacions (coincident amb el que reculli la instància normalitzada).
  • Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut (contingut d'acord amb el Reial decret 1627/1997).

 

Altra documentació tècnica a aportar:

  • Elements auxiliars d'obres i instal·lacions: Quan l'actuació contempli la instal·lació de bastides, tanques provisionals d'obres i instal·lacions o elements similars, ocupant l'espai públic, la documentació tècnica haurà d'incorporar documentació gràfica d'aquests elements, la superfície ocupada i el termini d'ocupació, i la justificació de l'accessibilitat, d'acord amb la normativa vigent o la proposta de l'alternativa provisional en les afectacions. Prèviament a la implantació, caldrà formular una sol·licitud d'ocupació de la via pública.
  • Estudi de gestió de residus (contingut d'acord amb el Reial Decret 105/2008 i el Decret 89/2010).
  • Full d'estadística d'edificació i habitatge: per obres i instal·lacions de nova planta, ampliacions, rehabilitacions, reformes i enderrocs totals o parcials, mitjançant qüestionari normalitzat
  • Certificat de solidesa o justificació de l'aptitud pel servei, de l'estructura (per canvis d'ús)


Cost

Taxes:

  • Per la tramitació d'expedients d'intervenció en l'edificació, l'ús del sòl i del subsòl, i els plans i projectes en matèria d'urbanisme i d'acord amb l'ordenança fiscal 2.6 caldrà abonar una taxa corresponent a l'1,50% del pressupost d'execució material de l'obra o instal·lació.
     
  • Per l'ocupació i aprofitament especial de terrenys d'ús públic, en els casos en que es produeixi, i d'acord amb l'ordenança fiscal 2.9 per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb mercaderies, materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues, caldrà abonar el que correspongui.

Impost:

  • Sobre construccions, instal·lacions i obres: d'acord amb l'ordenança fiscal 1.2.1, sobre el cost real i efectiu de la construcció, instal·lació i obra declarat, o el comprovat pel propi Ajuntament, tal i com s'estableix l'ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, el 4,00%.

Dipòsit:

  • Per la gestió de residus: d'acord amb l'estudi de gestió de residus, a raó de 11,00 €/Tn, amb un mínim de 150 €.
  • Per garantir la conservació de la via pública: d'acord amb l'ordenança fiscal 2.6 per garantir la reparació de desperfectes en el paviment o les instal·lacions de la via pública, en funció de la superfície afectada per la instal·lació, a raó de 25,00€/m2.

Un cop finalitzades les actuacions es pot sol·licitar la devolució dels dipòsits efectuats mitjançant una sol·licitud de devolució de dipòsits.

 
Terminis
  

Termini de tramitació: La persona interessada resta habilitada per executar les actuacions de què es tracti des del moment de la presentació de la comunicació prèvia i dels documents requerits, un cop efectuat el pagament de les taxes i impostos aplicables, sens perjudici de l'obligació de l'Administració de comprovar que les dades siguin correctes i que es compleixi la normativa aplicable mitjançant la corresponent inspecció.

Termini d'execució: El termini per a l'inici i l'execució de les obres i instal·lacions és l'indicat per la persona interessada a la instància normalitzada. Dins del termini pot sol·licitar-se pròrroga de les actuacions.

 

Model de comunicació

  Comunicació prèvia d'obres i instal·lacions COP