Presentació i seguiment de l'estat de factures electròniques a l'Ajuntament de Mollet del Vallès i als seus organismes municipals
Descripció
La factura electrònica és una modalitat de factura en què no s'utilitza el paper com a suport sinó un fitxer informàtic el qual es pot enviar telemàticament al client.
En definitiva, es tracta d'un document electrònic que conté totes les dades d'una factura tradicional i que incorpora una signatura electrònica per tal de garantir la integritat de la informació que conté.
Tal i com s'exposa a continuació es permet la presentació de factures electròniques a través de mitjans telemàtics a l'Ajuntament de Mollet del Vallès i els seus organismes municipals:
- Fundació Municipal Joan Abelló
- Institut Municipal d'Educació (IME)
- Institut Municipal de Serveis als Discapacitats (IMSD)
Qui ho pot demanar?
Segons l'article 4 de la llei 25/2013 d'impuls de la factura electrònica les següents tipus d'entitats que es relacionin amb l'Ajuntament o els seus organismes municipals estan obligades a presentar-la en format electrònic independentment del seu import i de si estan o no establertes en el territori espanyol:
- Societats anònimes,
- Societats de responsabilitat limitada,
- Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídiques que no tinguin nacionalitat espanyola,
- Establiments permanents i sucursals d'activitats no residents en el territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària,
- Unions temporals d'empreses
- Agrupacions d'interès econòmic, Agrupacions d'interès econòmic europees, Fons de Pensions, Fons de capital risc, Fons d'inversions, Fons d'utilització d'actius, Fons de regularització del mercat hipotecari, Fons de titulització hipotecària o Fons de garantia d'inversions.
Aquesta obligació existeix a partir del 15 de gener de 2015.
No obstant això, qualsevol factura presentada per persones físiques i altres tipus de persones jurídiques diferents a les anteriors podrà ser presentada electrònicament a l'Ajuntamento als seus organismes municipals independentment de l'emissor i de l'import.
Les factures que es presentin en suport paper quan, en aplicació del que s'acaba d'establir, s'haurien d'haver presentat en suport electrònic, es tindran per no presentades i no iniciaran el procés de tramitació administrativa de la factura.
Documents que cal aportar
Per a accedir al servei cal aportar un fitxer de factura electrònica el qual, segons estableix la Llei 25/2013, s'haurà de presentar en format facturae versió 3.2.x amb signatura electrònica XAdES. Per a major informació sobre aquest format de factura electrònica podeu consultar l'enllaç: www.facturae.es.
Entre els camps de la factura especificats en el format facturae, la factura electrònica que es presenti a l'Ajuntament o als seus organismes municipals haurà d'incorporar necessàriament emplenats els següents camps que permetran relacionar la factura amb les dades de contractació i autorització de la despesa i així la tramitació de la seva validació interna.
- El número de comada o operació comptable que es comuniqui al proveïdor en el contracte o encàrrec, sota el camp ReceiverTransactionReference.
- La identificació dels òrgans administratius o codi DIR3, sota el camp AdministrativeCenter, amb la següent codificació:
- Oficina Comptable, amb valor L01081249, sota el rol Fiscal (01)
- Òrgan Gestor, amb valor L01081249, sota el rol Receptor (02)
- Unitat tramitadora, amb valor L01081249, sota el rol Pagador (03)
Per a factures presentades a la Fundació Municipal Joan Abelló
- Oficina Comptable, amb valor LA0004047, sota el rol Fiscal (01)
- Òrgan Gestor, amb valor LA0004047, sota el rol Receptor (02)
- Unitat tramitadora, amb valor LA0004047, sota el rol Pagador (03)
Per a factures presentades a l'Institut Municipal d'Educació (IME)
- Oficina Comptable, amb valor LA0004049, sota el rol Fiscal (01)
- Òrgan Gestor, amb valor LA0004049, sota el rol Receptor (02)
- Unitat tramitadora, amb valor LA0004049, sota el rol Pagador (03)
- Oficina Comptable, amb valor LA0004048, sota el rol Fiscal (01)
- Òrgan Gestor, amb valor LA0004048, sota el rol Receptor (02)
- Unitat tramitadora, amb valor LA0004048, sota el rol Pagador (03)
Sense aquesta informació, la factura serà rebutjada i, per tant, considerada com a no presentada.
Per a més informació en relació als requisits que ha de complir la factura electrònica a presentar a l'Ajuntament i com podeu generar-la consulteu el següent enllaç: https://www.aoc.cat/portal-suport/e-fact/idservei/efact/
Per altra banda, per a fer el seguiment de factures presentades electrònicament us seran requerides les següents dades de la factura:
- Número de factura
- Any fiscal
- NIF/CIF de l'emissor
- CIF del receptor
- Import total
On es demana
A través d'internet:
- Al portal d'administració electrònica de l'Ajuntament de Mollet del Vallès, a través del servei e.FACT del Consorci AOC, sense certificat digital:
A partir del moment en que el servei eFact estigui integrat tecnològicament amb el Punt General d'Entrada de l'Administració General de l'Estat, denominat FACe, els proveïdors podran, a la seva elecció, presentar les factures en aquest servei, que les remetrà automàticament al servei e-Fact.
Termini de resposta
Cost
Gratuït.
Normativa aplicable
Llei 25/2013, d'impuls de la factura electrònica i de creació del registre comptable de factures al Sector Públic. Aquesta llei pot ser consultada a través d'aquest enllaç.
Documents relacionats
En aquest enllaç podeu trobar informació detallada de com podeu emetre una factura electrònica, presentar-la a l'Ajuntament i fer-ne seguiment del seu estat.
Observacions
Podeu accedir a més informació relacionada al mateix servei e.FACT. No obstant, per a qualsevol dubte relacionat amb la facturació electrònica o, en general, sobre la relació telemàtica amb l'Ajuntament podeu contactar-nos a través dels següents mitjans:
Correu-e: admin.electronica@molletvalles.cat Tel. 93 571 95 00
Per a la resta de consultes relacionades amb la generació i presentació de factures electròniques i ús del servei e.FACT podeu adreçar-vos al responsable del servei e.FACT:
Correu-e: efact@aoc.cat Tel. 902 013 448 - 902 013 448
Igualment, per a consultes relacionades amb la generació i presentació de factures electròniques i ús del servei FACe podeu adreçar-vos al responsable del servei FACe mitjançant el següent formulari de contacte en línia: