Sol·licitud d'informe previ en matèria d'incendis

Descripció

És l'informe en matèria de prevenció d'incendis que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia d'una activitat considerada de risc important en matèria d'incendis, quan aquesta estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.

Posteriorment a l'obtenció de l'informe favorable, caldrà realitzar l'acte de comprovació en matèria d'incendis i procedir a efectuar la comunicació prèvia corresponent.

 

Qui ho pot demanar?
 
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua.
 

On es demana?   

  1. Presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC):

        Ajuntament de Mollet del Vallès
        Pl. Major, 1.
        08100 Mollet del Vallès

     
  2. A través d'Internet, al portal d'administració electrònica de l'Ajuntament de Mollet del Vallès, amb certificat digitalTramitar amb certificat.

D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones jurídiques resten obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament i, per tant, cal que presentin la seva comunicació a través del portal de tràmits de la seu electrònica de l'Ajuntament adjuntant el model específic d'instància que correspongui.


 

Documentació que cal aportar

1. Sol·licitud d'acord amb el model normalitzat.

2. Portada de la documentació tècnica (formulari SP01 del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya)

3. Certificat de coincidència entre el suport electrònic i el suport paper (formulari SP02 del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya)

4. Projecte tècnic descriptiu i justificatiu del compliment de la reglamentació tècnica aplicable en matèria d'incendis

En cas d'actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.

 

Termini de sol·licitud

Prèviament a l'inici de l'activitat i de la presentació de la corresponent comunicació prèvia.

 

Termini de resolució

El termini per resoldre la petició d'informe per part de l'òrgan de la Generalitat de Catalunya és de dos mesos des de l'entrada de la petició fins que s'emet l'informe. 

 

Normativa

Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis.

 

Observacions

L'Ajuntament trametrà la sol·licitud a l'òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l'informe en un termini de dos mesos, i el farà arribar a l'Ajuntament que, alhora, el notificarà a l'interessat.

No caldrà realitzar novament aquest tràmit:

  • En el supòsit d'haver tramitat una llicència d'obres i haver efectuat ja el control preventiu en matèria d'incendis.
  • En el supòsit que una activitat, sense ser modificada, canviï de titularitat i ja disposi d'aquest control preventiu en matèria d'incendis
     

Model de sol·licitud

  Sol·licitud d'informe previ en matèria d'incendis